راهنمای استفاده از درگاه پرداخت

راهنمای استفاده از درگاه پرداخت

در این مطلب راهنمای کامل استفاده از درگاه پرداخت سپرده خدمتتان ارائه خواهد شد، این مقاله شامل مواردی مانند شیوه استفاده از درگاه پرداخت در وب سایت، شیوه استفاده از درگاه پرداخت در شبکه های اجتماعی است.

مرچنت کد چیست؟

مرچنت کد در سپردههمانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، ابتدا وارد قسمت "کسب و کار ها" شوید و سپس مرچنت کد را بردارید، مرچنت در حقیقت کلید دسترسی شما به وبسرویس است که این امکان را به شما میدهد سیستم خود را به صورت مستقیم و سیستمی به درگاه پرداخت متصل نمایید، در ادامه به نحوه استفاده از مرچنت کد نیز خواهیم پرداخت.

استفاده از درگاه پرداخت در وب سایت

1 - اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، پرستا شاپ، اپن کارت و... استفاده میکنید، مجموعه سپرده برای تمام این سیستم ها افزونه پرداخت مخصوص را برای استفاده آماده کرده است که از طریق لینک زیر میتوانید اقدام به نصب و استفاده از آن کنید، توجه داشته پس از نصب افزونه مورد نظر حتما از قرارگیری کد مرچنت اطمینان حاصل نمایید.

دانلود افزونه های پرداخت

2- اگر سیستم شما به صورت اختصاصی طراحی شده است و خودتان یا شخص دیگری برنامه نویس سیستم هستید، باید اقدام به مطالعه داکیومنت اتصال به وبسرویس درگاه پرداخت نمایید که برای راحتی شما نمونه کد های php ، سی شارپ و... نیز آماده شده است تا بتوانید به سادگی اقدام به پیاده سازی بخش پرداخت سیستم خود نمایید.

راهنمای وبسرویس - اتصال به api درگاه پرداخت

 

استفاده از درگاه پرداخت در شبکه های اجتماعی

با توجه به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و... در بین مردم، اکثر صاحبان کسب و کار اقدام به ایجاد یک پیج یا کانال برای کسب و کار خود کرده اند که یکی از مهمترین قسمت های هر کسب و کار بخش پرداخت آن می باشد و از آنجایی که در تمام کسب و کار های آنلاین نیاز است امکان پرداخت از راه دور نیز فراهم باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از لینک پرداخت است.

برای استفاده از لینک پرداخت ابتدا وارد بخش "کسب و کار ها" شوید و سپس بر روی "منو" کسب و کار مورد نظر کلیک نمایید.

لینک پرداخت

از منوی باز شده بر روی لینک پرداخت کلیک نمایید.

لینک پرداخت

شما میتوانید برای لینک پرداخت "مبلغ" و "توضیحات" ثابت تعیین نمایید البته این موارد اختیاری است، سپس بر روی ساخت لینک کلیک کنید و "کپی لینک" را کلیک نمایید.

ساخت لینک پرداخت

این لینک را میتوانید در قسمت "website" در تنظیمات اینستاگرام خود قرار دهید یا میتوانید از طریق واتس آپ و تلگرام یا حتی دایرکت اینستاگرام به طور مستقیم در اختیار شخص پرداخت کننده قرار دهید.