چگونه اینترنتی پول پرداخت کنیم؟

چگونه اینترنتی پول پرداخت کنیم؟

انواع روش های پرداخت اینترنتی:

1- پرداخت از طریق درگاه پرداخت

2- پرداخت از طریق کارت به کارت

که در این مقاله چگونگی پرداخت از طریق درگاه پرداخت را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی پول پرداخت کنیم؟

در تمام درگاه پرداخت بانک های مختلف فرمی شبیه شکل زیر مشاهده میکنید.

توجه : شما با تمام کارت های عضو شتاب میتوانید در کل درگاه پرداخت ها که برای بانک های مختلف هستند پرداخت خود را انجام دهید.

فرم درگاه پرداخت

در این قسمت تمام فیلد (ورودی) های فرم درگاه پرداخت را برای شما توضیح خواهیم داد:

1 - شماره کارت: 16 رقم است و بر روی کارت بانکی شما ثبت گردیده است، ممکن است به جای یک فلید برای شماره کارت 4 فیلد کوچک قرار بدهند که شما اعداد را چهارتا چهارتا وارد نمایید و این هیچ فرقی در اصل ماجرا ندارد.

2- تاریخ انقضا: بر روی کارت بانکی شما ثبت شده است و به صورت زیر روی کارتتان نوشته شده است:

03/12

که 03 نشانگر سال 1403 و 12 نشانگر ماه اسفند می باشد که شما در فیلد تاریخ انقضا دقیقا باید 03  و 12 را وارد کنید.

3- cvv2: از آنجایی که در پرداخت اینترنتی شما امکان کشیدن کارت را ندارید جایگزین آن وارد کردن عدد cvv2 است که یک عدد 3 الی 4 رقمی می باشد و مثل موارد دیگر بر روی کارت بانکی شماست.

4- رمز اینترنتی: همان رمز دوم کارت شماست که بنابر الزام بانک مرکزی با رمز پویا جایگزین شد و در کنار این گزینه دکمه ارسال پیامک وجود دارد که جهت ارسال رمز پویا به صورت پیامک (sms) به گوشی همراه شماست که پس از در یافت آن باید داخل فیلد رمز اینترنتی وارد نمایید.

5- ایمیل: این فیلد ، یک فیلد غیر الزامی هست یعنی میتوانید بدون وارد کردن هیچ مقداری آن را رها کنید - حتی در برخی درگاه پرداخت ها کلا وجود ندارد.

6- شماره موبایل: این فیلد نیز مانند ایمیل غیر الزامی است و نیازی نیست هیچ مقداری وارد نمایید ، در صورت تمایل میتوانید شماره موبایل خودتان را وارد نمایید.

7- دکمه پرداخت: با کلیک بر روی این گزینه اطلاعات شما به سمت بانک ارسال میگردد و در صورتی که اطلاعات صحیح وارد شده باشد به شما پیام موفقیت آمیز بودن پرداخت را نشان میدهد و سپس شما باید بر روی دکمه تکمیل پرداخت کلیک نمایید که اگر بر روی تکمیل پرداخت کلیک نشود پرداخت شما ناقص انجام شده و مبلغ بعد از 72 ساعت به حساب شما برگشت خواهد خورد و خرید اینترنتی شما ناموفق خواهد بود.

8 - دکمه انصراف: همانطور که از اسم دکمه پیداست این دکمه باعث می شود از درگاه پرداخت خارج شده و هیچگونه مبلغی از حساب شما کسر نگردد.

در صورتی که این مورد برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز بفرستید.